16/01/2010

MUA..Kali Ni Bukan Muahaha..More Like Huwaaaa

Holla people!

I'm at the comfort of my house, erm I mean my parents house. Mom asked me to come back home to discuss further about the engagement. And also to scout for make-up artist (MUA). So we went and scouted. And after 3 visits to 3 bridal stores, I either have to accept the fact that I will look like this....


or I have to rely on my basic skill and do the make-up all by myself, whether I like it or not. Which I am confident that I will not end up looking like something out from the chinese opera. And hopefully I look something like this,






(bunyi cengkerik)

Sudah sudah la berangan tu...


Isk isk, macam mana ni??

4 comments:

Unknown said...

Moose, dah scout dah? camne?

makeup sendiri pon ok what. just kena belajar camne nak apply.
ko tunang bile?ko dok perlis kan? kotla masa tu hari cuti aku leh tanyakan junior aku yang aw aw. leh tolong makeupkan kao

Moose said...

nahwal, yes dah scout tapi macam tak berapa yakin..tengok profile diorg, ade yang ok, ade yang boleh tahan, ade yang buat aku macam, weh minah ni masuk sukaneka carik gula dalam tepung ke?

*akak fening*

aku tau apply foundation,concealer and whatsnot tapi fail when it comes to applying eyeshadow. so far aku pakai eyeliner & mascara sajork. tunang insya Allah during CNY. siapakah junior awww aww itu? duduk perlis kah?

thanks nahwal, ai lap u..

Unknown said...

eyeshadow tu, kalao nak belajar ko pergi je dekat bodyshop, ko cakapla ko nak beli yang smokey eyes punyer. atau kat mac ke manala. lepas tu ko kata ko nak buat macam ni macam n, nanti dia applykan.

nanti aku tanyakan. rasanya ada ni. chinese new year mesti diorang cuti.

Moose said...

nahwal:

tula kawan aku pun cakap macam tu..member ko tu MUA ke?

anonymous:

ok, whatever. thanks